Odchudzanie – trening

Odchudzanie zazwyczaj kojarzone jest z radykalnymi zmianami żywieniowymi. Często zapomina się o równie istotnym elemencie jakim jest trening, tudzież ćwiczenia na odchudzanie. Jak powinien wyglądać? Jak ćwiczyć by szybko schudnąć?

Odchudzanie, a trening

Spoglądasz w lustro i widzisz nieestetyczną oponkę na brzuchu? Bez obaw! To jeszcze nie koniec świata. Każdą nadwagę można zredukować. Potrzebujesz tylko odpowiedniego planu, by móc realizować założenia.

Przy odchudzaniu niezwykle istotnym elementem jest trening. Musi on być wyczerpujący, progresywny i przede wszystkim skuteczny. Jak zatem ćwiczyć, by schudnąć?

Przede wszystkim należy realizować plan treningowy systematycznie. Sugerujemy od trzech do pięciu sesji treningowych w tygodniu (w zależności od indywidualnych uwarunkowań, ilości nadwagi oraz ogólnej kondycji naszego organizmu).

Na trening odchudzający powinny składać się aeroby i ćwiczenia kształtujące mięśnie. Do aerobów zaliczamy: bieganie, orbiterek, rowerek stacjonarny, pływanie itp. Z kolei ćwiczenia kształtujące mięśnie, to wszystki te które wykonujemy na siłowni, aerobiku czy fitnessie. To jaką formułę wybierzesz zależy tylko od Ciebie.

Niezwykle ważne jest to, by trening trwał 60-90 minut i był progresywny. Oznacza to, że obciążenie treningowe musi stale wzrastać (np. tempo biego, ilość kilogramów na sztandze itd), by na nowo stymulować mięśnie. W przeciwnym wypadku organizm przyzwyczai się do intensywności treningu i wzrost mięśni zostanie zachamowany.

Zalety treningu, czyli wpływ nie tylko na odchudzanie

Sport to zdrowie. Nie sposób się nie zgodzić z tym powiedzeniem (przynajmniej w zakresie amatorskiego sportu). Aktywność fizyczna ma wpływ na kondycję całego organizmu – począwszy od skóry, poprzez włosy, a skończywszy na samopoczuciu. Dlatego też, lekarze tak często zalecają realizację ćwiczeń w ramach profilaktyki.

Jeśli nawet nie masz nadwagi, to warto trenować by dbać o organizm i kształtować sylwetkę tak, by była ona jeszcze atrakcyjniejsza (jędrna, smukła i eksponująca brak tkanki tłuszczowej).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *