Czy jazda na rowerze jest skuteczna na odchudzanie?

Odchudzanie to proces, którego trudy podejmuje mnóstwo osób. W zasadzie nie ma się temu co dziwić – wszak, nadwaga jest przypadłością diagnozowaną coraz częściej.

Do wzrostu poziomu tkanki tłuszczowej w głównej mierze przyczynia się: brak aktywności fizycznej (regularnej) oraz złe odżywianie. Czy zatem wystarczy zmienić swój tryb życia na zdrowszy, aby schudnąć?

I tak. I nie. Dieta musi mieć charakter odchudzający, co oznacza, że powinna być nieco mniej obfitsza. Jej bilans kaloryczny może być obniżony o 200-300 kcal. Z kolei jeśli chodzi o aktywność fizyczną, to ta na czas odchudzania powinna być zwiększona.

Jak trenować by schudnąć?
Proces odchudzania to w głównej mierze trening. Wszakże, to właśnie podczas aktywności ciała dochodzi do spalania tkanki tłuszczowej. Wiele osób zastanawia się „jaki trening wybrać?”. Podpowiadamy: wybierz jazdę na rowerze!

Jazda na rowerze to forma treningowa, która należy do tych najbardziej przyjemnych. Nie stanowi ogromnego obciążenia dla stawów, kręgosłupa czy płuc. Uprawiać ją może niemal każdy – nawet Ci, których wytrzymałość tlenowo-oddechowa pozostawia wiele do życzenia.

Zasady treningu rowerowego na odchudzanie
Aby jazda na rowerze mogła być uznana za efektywny trening na odchudzanie musi spełnić kilka kluczowych warunków. Dotyczą one:

  • Intensywności – powinna ona być umiarkowanie wysoka. Średnie tempo powinno oscylować w granicach 15-20 kilometrów na godzinę.
  • Objętości – minimalny czas treningu nie powinien być mniejszy aniżeli 30 minut. Sugerowana długość treningu w skali tygodnia – około 200-300 minut.
  • Terenu jazdy – trening powinien być realizowany na prosto ukształtowanym terenie. Dzięki temu będziemy mieć możliwość utrzymania jednostajnego tempa i jednostajnej intensywności.

Pamiętaj: aby trening był faktycznie efektywny musisz zadbać także o dietę i opcjonalnie o suplementację. Tylko wtedy będziesz chudnąć w bardzo szybkim tempie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *