Co zrobić, aby szybko zwiększyć masę mięśniową?

Kiedy kobiety podejmują trudy odchudzania, Panowie przeciwnie – starają się nabrać masy mięśniowej. Wszak, atrakcyjność w przypadku płci męskiej i płci żeńskiej jest definiowana zupełnie inaczej.

Umięśniona sylwetka, duże bicepsy czy plecy schodzące w kształt litery „V” to marzenie niejednego mężczyzny. Droga do jego osiągnięcia bywa długa i wyboista. Dzisiaj pragniemy przedstawić trzy kluczowe elementy procesu rozbudowy włókien mięśniowych.

Dieta na masę
Jadłospis na masę mięśniową to nic innego jak 5-7 posiłkowa dieta, której bilans odpowiada generowanemu zapotrzebowaniu energetycznemu i masie ciała. Należy przyjmować około 6g węglowodanów na każdy kilogram masy ciałą, 2g białka i 0,5g tłuszczów. Nie można również zapominać o tym by dieta była pełnowartościowa (bogata w minerały, witaminy, mikroelementy).

Kluczem do sukcesu jest regularność. Konsumpcja posiłków musi zachodzić o tych samych porach, w równych odstępach czasu (co 2-3 godziny).

Trening na masę
Trening na masę ma na celu stymulacje włókien mięśniowych, co pozwala na ich późniejszy wzrost. Zdecydowanie najefektywniejszą formą treningową są ćwiczenia siłowe. Doskonale sprawdzą się wielostawowe, bazowe ćwiczenia, które angażują wiele grup mięśniowych jednocześnie, a mianowicie: martwy ciąg, przysiady, wiosłowanie sztangą, wyciskanie.

Trening należy realizować 3-4 razy w tygodniu. Objętość treningowa powinna być równa około 100 minutom.

Suplementacja na masę
Ogromną role w procesie rozbudowy włókien mięśniowych pełni suplementacja. Stosowanie preparatów uzupełniających takich jak kreatyna, l-glutamina, l-karnityna czy aminokwasy przyczynia się do szybszego rozwoju włókien mięśniowych.

Suplementacja na masę stosowana powinna być opcjonalnie, jako dodatek do diety i treningu. Dobór odpowiednich środków musi być oparty o zapotrzebowanie i niedobory w diecie.

Pamiętaj, suplementy diet stanowią jedynie dodatek. Nie są alternatywą dla treningu i diety.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *