Jak nabrać mięśni – budowanie masy mięśniowej

Wzrost masy mięśniowej możliwy jest poprzez poprawę odżywiania, trening oraz odpowiednią suplementację. Należy mieć jednak na uwadze, że każdy z tych procesów wymaga samodyscypliny i skrupulatności.

Jak zbudować masę mięśniową?

Przede wszystkim należy uzbroić się w cierpliwość. Budowanie masy mięśniowej jest czasochłonne. W ciągu miesiąca przyrost mięśni oscyluje w granicach 1-3kg (nie mylić z wagą, która może znacznie szybciej iść w górę).

Ponadto, należy zadbać o każdy z procesów: dietę, trening oraz suplementację. Poniżej, pokrótce przedstawiamy każy z wyżej wymienionych elementów składowych odchudzania.

Dieta

Tak naprawdę wszystko rozpoczyna się od odżywiania. Problemy zazwyczaj są wynikiem złego odżywiania, rzadziej braku aktywności fizycznej.

Dieta odchudzająca musi być przede wszystkim właściwa pod względem bilansu wartości odżywczych. Ponadto, składać powinna się nie z 3, a z 6 posiłków (śniadanie, II śniadanie, obiad, posiłek przedtreningowy, posiłek potreningowy, kolacja).

Trening

Procesy spalania tkanki tłuszczowej zachodzą tylko wtedy, gdy podejmujemy aktywność fizyczną. Dlatego też, trening jest aż tak istotną częścią odchudzania.

Trenować należy od 4-7 dni w tygodniu. Przeciętna sesja treningowa trwać powinna 60 minut. Eksperci sugerują, by ćwiczenia miały charakter tlenowy (aerobowy). Doskonale na odchudzanie oddziałuje: bieganie, steper, orbiterek czy jazda na rowerze.

Suplementy diet

Rola suplementacji w odchudzaniu jest coraz większa. Wszystko za sprawą skuteczności takich środków. Acai Berry, African Mango czy inne tego typu suplementy mają realny wpływ na szybkość odchudzania, co potwierdzają badania.

Nic więc dziwnego, że tak wiele osób decyduje się na wsparcie diety suplementami. Przestrzegamy jednak przed „liczeniem na cud”. Tabletki działają tylko wtedy, gdy wspierane są odpowiednim żywieniem i ćwiczeniami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *