Jak przytyć zdrowo?

Kiedy większość osób zastanawia się nad tym jak pozbyć się oponki z brzucha i odchudzić uda, Ty zastanawiasz się jak przytyć? Nie jesteś sam. Na zbyt małą masę narzeka sporo mężczyzn. Masę mięśniową, rzecz jasna. W dzisiejszej publikacji pragniemy przedstawić odpowiedź na tytułowe pytanie, a mianowicie: Jak zdrowo przytyć?

Przede wszystkim należy zrozumieć, że budowanie masy mięśniowej nie jest procesem łatwym. Często okazuje się nawet trudniejsze od odchudzania, co dla wielu może okazać się niepojęte. Należy jednak pamiętać, że zwiększenie masy mięśniowej nie jest równoznaczne ze zmianą cyferek na wadze. Ta dotyczy całej masy, łącznie z tkanką tłuszczową, której budowa nie wymaga zbyt wielkich nakładów pracy.

Jak przytyć zdrowo? – Dieta

Zdrowe nawyki żywieniowe i odpowiedni bilans w diecie to absolutna podstawa. Nie wystarczy „dużo jeść”, by zbudować masę. Posiłki muszą być zbilansowane, regularne i pełnowartościowe. Bilans wartości odżywczych obliczamy poprzez mnożenie wartości własnej wagi (węglowodany x 5,5; białko x 2; tłuszcze x 0,5).

Niezwykle ważna jest regularność posiłków. Organizm dostosowuje swoje zapotrzebowanie i bardzo szybko przyzwyczaja się do stałych pór posiłków.

Jak przytyć zdrowo? – Trening

Jeśli naszym celem jest wypracowanie czystej masy mięśniowej, to nie możemy zapomnieć o treningu. Tylko poprzez wysiłek fizyczny możemy zwiększyć faktyczną objętość mięśni.

Trening na masę mięśniową wyróżnia się ilością serii dla danego ćwiczenia (3-4) oraz ilością powtórzeń (8-12 dla dużych partii, 6-8 dla małych partii). Sam plan treningowy powinien opierać się na ćwiczeniach złożonych (rozwijających więcej niż jedną partię mięśniową jednocześnie) i składać się z 7 zróżnicowanych ćwiczeń (nogi, plecy, klatka piersiowa, barki, biceps, triceps, brzuch).

Pamiętaj: budowa masy mięśniowej jest procesem czasochłonnym. W pierwszym etapie możesz znacząco przybierać na wadze, ale nie będzie to równoznaczne ze zmianą objętości mięśni. Organizm przez kilka tygodni może dostosowywać się do nowych nawyków żywieniowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *